05 May TARPTAUTINĖ NUOTOLINĖ MOKYTOJŲ KONFERENCIJA „ĮTRAUKIOJI MOKYKLA“
Šių metų balandžio 25 d. Vilniaus Verkių mokykla – daugiafunkcis centras organizavo renginį – tarptautinę nuotolinę mokytojų konferenciją „Įtraukioji mokykla”. Joje savo patirtimi dalinosi mokytojai, ugdymo specialistai iš Lenkijos, Švedijos ir Lietuvos. Konferencijos pranešimų temos buvo aktualios: nuo ikimokyklinio amžiaus iki suaugusiojo švietimo.
Pristatymuose buvo diskutuojama, kaip įtraukioji mokykla gali tapti sėkminga mokykla sudaranti galimybes kurtis naujas patirtis ir vaikams būti laimingais. Konferencijoje gvildenti ir išryškinti pagrindiniai įtraukties aspektai mokykloje: bendravimas, bendradarbiavimas ir komandinis darbas, efektyvi įtraukiojo ugdymo strategija, aiškūs susitarimai ir visiems vienodos taisyklės, kuriančios tvarią aplinką, metodų parinkimas ir jų pritaikymas, o vienas svarbiausių aspektų – ryšys su kiekvienu vaiku, pagarba mokinių įvairovei, ir, kad kiekvienas vaikas gali ir turi ugdytis pagal savo galimybes, poreikius bei jo polinkius, atsisakant segregacinių nuostatų.
Konferencijoje buvo vieningai pritarta, kad kai mokykloje vaikas yra laimingas – vadinasi, sėkminga įtraukioji mokykla.
Konferencijos pranešimai:
Ugdymo(si) pagalba mokiniui, turinčiam elgesio ir/ar emocijų sutrikimą
Diana Jazukevičienė, Šakių rajono Švietimo pagalbos tarnybos direktorė, Švietimo pagalbos specialistė, NŠA Įtraukiojo ugdymo lektorė, Delfi „Metų moterys 2021“ nominantė, nominuota „Lietuvos Mokytoja 2023“, Lietuva.
Įtraukusis ugdymas profesiniame mokyme. Italijos ir Islandijos šalių patirtys
Kristina Ališauskienė, Verslo ir svetingumo profesinės karjeros centras, Lietuva
Rūta Petrylaitė, Pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ lyderystės komponento koordinatorė, Lietuva.
Įtraukties veiksmų planas: nuo idėjų iki realybės
Jolanta Savukynienė, Alytaus Dzūkijos mokykla, Lietuva.
Sutrikusią klausą turinčių vaikų muzikinis ugdymas
Jelena Augaitienė, Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetė muzikos mokykla, Lietuva.
Įtraukusis ugdymas suaugusiųjų švietimo kontekste - Švedijos Karalystės patirtis
Inga Grinytė – Fedčuk, Centrum Vux - Haninge kommun, Švedija.
Šokio galia įtraukaus ugdymo kontekste
Andželika Moisejenkaitė-Knyzienė, Vilniaus Verkių mokyklos - daugiafunkcio centro šokio mokytoja, Lietuva.
Įtraukties aspektai sėkmingo muzikos ugdymosi link
Ingrida Grigonienė, Vilniaus Verkių mokyklos - daugiafunkcio centro muzikos mokytoja, Lietuva.
Muzikos mokytoja Ingrida Grigonienė, šokio mokytoja Andželika Moisejenkaitė-Knyzienė